dijous, 26 de desembre del 2013

Galetes de Nadal

Quan arriba el Nadal, sempre m'enamoro de les precioses galetes que surten en els blogs per aquestes dates. Aquest any m'he animat a fer-ne unes, amb algunes variacions, que vaig veure en el blog directoalpaladar. Les vaig treure el dia de Nadal a l'hora del cafè, després dels torrons i les neules.




Ingredients:
50 gr de mantega
40 gr de mel
65 gr de sucre
20 ml de llet
un pols de sal
135 gr de farina
35 gr de maizena
mitja culleradeta de  canyella
mitja culleradeta de gingebre
mitja culleradeta de nou moscada
una culleradeta de llevat Royal

Preparació:
Posar la mantega, la llet, la mel i el sucre en un pot i escalfar-ho fins que s'hagin fos tots els ingredients i hagi quedat una barreja homogènia. Treure del foc i deixar refredar.
Posar la resta d'ingredients en un recipient ampli i anar-hi afegint a poc a poc la barreja anterior. Amassar lleugerament fins que quedi una massa una mica humida però no enganxosa. Embolicar-la amb paper film i deixar-la a la nevera un parell d'hores.
Passat aquest temps, encendre el forn a 180º dalt i baix.
Estirar la massa amb un corró fins a deixar-la ben prima. Com més prima és, més cruixents seran les galetes. Tallar la massa amb un tallador de motiu nadalenc i posar les galetes en una safata per anar al forn. Enfornar-les durant uns 12-15 minuts o fins que comencen a quedar daurades.
Deixar-les refredar i, si es vol, decorar-les amb una glassa senzilla feta amb sucre fi i aigua. Jo ho vaig fer amb un producte que ja ve fet que es diu Cookie Icing.




Van quedar unes galetes amb molt de gust d'espècies i molt cruixents. Ideals per prendre amb el cafè o amb una bona tassa de te.

Marta

1 comentari: