diumenge, 8 de desembre del 2019

Arròs amb bacallà i pinetells

Ara que és temps de bolets, un veí em va explicar que fa un arròs amb pinetells acabats de collir i bacallà. No em va explicar gaire res més, però vaig comprar uns quants pinetells frescos, m'hi vaig posar i em va sortir un plat deliciós.

Ingredients (per a 4 persones)

8-10 pinetells de mida bona
300 gr. de bacallà dessalat i esqueixat
400 gr. d'arròs
1 ceba
1 tomata
all i julivert
sal, pebre, oli d'oliva

Elaboració

Es renten els pinetells, es tallen a talls no gaire petits i es passen per la paella amb un raig d'oli d'oliva, sal i all i julivert picats. Es reserven.

Fem un sofregit amb la ceba i la tomata en la paella de l'arròs. Un cop fet, hi afegim els bolets i el bacallà i fem que es barregi tot durant uns 4-5 minuts. A continuació hi aboquem l'aigua bullint (el doble que l'arròs), salpebrem, afegim una mica més d'all i julivert i deixem que cogui tot junt. Cap al final de la cocció, el tastem per si està bé de sal o cal rectificar. Hem de tenir en compte que el bacallà, per més dessalat que estigui, sempre té un sabor potent.

Es menja acabat de fer. Com podeu veure, és una recepta senzillíssima. Es pot fer una mica més elaborat, afegint un raig de vi blanc al sofregit, o bé posant-hi algunes gambetes. Però, sense aquests ingredients de més, el plat ja surt molt saborós. Amb una amanida o una escalivada d'acompanyament pot ser plat únic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada