dissabte, 15 d’agost del 2015

Quiche de tomates cherry

Aquest estiu ens ha portat molt bones tomates. L'altre dia la Neus, la meva filla, me'n va portar una bona collita de cherry del seu hort. A part de posar-ne algunes a les amanides, les vaig fer servir per fer aquesta quiche.



Ingredients:
1 làmina de pasta brisa
300 gr de tomates cherry
2 cullerades de salsa pesto
2 ous
150 ml de nata de cuina
150 ml de llet (jo la vaig posar desnatada)
un grapat d'olives negres amb pinyol o sense
100 gr de formatge ratllat (jo hi vaig posar Gruyere)
unes quantes fulles d'alfàbrega fresca
oli, sal i pebre

Preparació:
Escalfar el forn a 140º. Rentar les tomates i partir-les per la meitat. Posar-les en una safata amb un pols de sal, un raig d'oli d'oliva i algunes fulles d'alfàbrega tallades petites per sobre. Enfornar uns 40 o 45 minuts, fins que veiem que estan cuites. Retirar i reservar.
Apujar el forn a 180º.
A continuació col·locar la pasta brisa en un motlle i punxar-la amb una forquilla. Enfornar-la uns 15 minuts. Retirar i deixar refredar una mica.
En un bol, batre els ous, la nata i la llet amb un pessic de sal i de pebre.
Escampar les dues cullerades de salsa pesto per sobre de la pasta brisa, afegir-hi la barreja dels ous, les tomates cherry i les olives negres. Escampar el formatge ratllat per sobre i les fulles d'alfàbrega que quedaven també tallades petites.
Enfornar uns 30 minuts o fins que veiem que la quiche ha quallat.



Es pot menjar calenta o tèbia i, si pot ser, acabada de fer. Si s'espera gaire estona, les tomates poden reblanir la pasta. És bona ben cruixent.
Bon profit!

Marta


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada