diumenge, 27 de juliol del 2014

Mousse d'albergínia

Arriba l'estiu i els horts esclaten. M'arriben verdures de tot arreu. Aquest dia em vaig trobar amb un exèrcit d'albergínies que un bon amic m'havia deixat a la taula de la cuina. En vaig fer mousse. Exquisida.









Ingredients

4 o 5 albergínies entre mitjanes i grans
1 tetrabrik petit de crema de llet
2 ous
oli d'oliva
sal, pebre
herbes provençals, orenga
per adornar: una mica de verd, salsa maionesa, salsa de tomata

Preparació

Es renten les alberginies i se'ls talla la cua i la punta dels dos costats. Es tallen a trossets petits, es posen en un bol per anar al microones, s'hi posa un raig d'oli d'oliva i sal. Es fan coure al microones una bona estona (entre mitja hora i 40 minuts a potència màxima), remenant-les de tant en tant perquè es coguin per igual. Quan estan toves, s'hi afegeix la crema de llet i els ous i es passen pel pímer. S'hi afegeixen el pebre i les herbes, que hi donaran més gust. Jo hi vaig posar herbes provençals i orenga (sense passar-se!). Es rectifica de sal. Es remena tot i es posa al forn preescalfat a 180 graus, al bany maria, durant uns 40-50 minuts. Quan l'escuradents surt net ja estarà cuit. Es deixa refredar i es posa a la nevera. Es millor menjar-la d'un dia per altra. Per emplatar, es pot acompanyar d'una mica de verd, salsa de tomata i maionesa.

Dolors

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada