dilluns, 21 d’octubre del 2019

Coca de coco




Amb la llet de coco que em va sobrar de fer una recepta vaig decidir fer una coca amb aquest ingredient i, així, aprofitar-lo. Vaig trobar unes quantes receptes per internet i, com acostumo a fer, d'entre totes les que vaig veure, en vaig fer una de meva.







Ingredients

  • 1/2 pot de llet de coco (uns 200 ml.)
  • 100 grams de coco ratllat
  • 200 grams de farina
  • 200 grams de sucre
  • 4 ous
  • 1 sobre de llevat
  • 1 cullerada d'oli d'oliva


Elaboració

En un bol, barregem els ous i el sucre fins que sigui una crema gairebé blanca i esponjosa. Hi afegim la llet de coco, el coco ratllat i l'oli i barregem bé. Finalment, afegim la farina tamisada i el llevat i remenem bé perquè la farina quedi ben incorporada.

Passem la massa a un motlle de forn untat amb mantega o folrat amb paper de forn. Deixem coure uns 30 minuts a 180 graus, escalfant prèviament el forn. Punxarem amb un escuradents per veure si ja està i, si no, ho deixarem uns minuts més. Traiem la coca del forn, la deixem refredar, la desemmotllem i l'empolsem amb sucre llustre.

Jo la vaig deixar així, però es pot decorar amb fruites confitades o, fins i tot, fruits secs (nous, pinyons, ametlla...).

El resultat és una coca suau, esponjosa, amb un regust de coco molt delicat. Molt fàcil i ràpid de fer. Ideal per a un berenar amb un te, una infusió, un cafè o una copeta de ratafia. També per menjar de postres.

PD. Al receptari, ja hi tenim una altra coca de coco de la Marta. Les podeu provar totes dues, sense manies!

Dolors.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada