dimarts, 10 de juliol del 2012

"Grasoletes" de bacallà


Aquestes grasoletes les he menjat a casa de tota la vida. Primer, fa anys, me les feien. I ara les faig jo. La meva sorpresa ha estat quan he buscat avui al diccionari com s'escrivia "grasoleta" i no ho he trobat. Però no els vull dir ni bunyols, ni croquetes, ni res semblant. A casa són, han estat i seran sempre grasoletes. 


Ingredients per a 20-25 grasoletes
250 gr de bacallà esqueixat
1 patata grossa
2 ous
2 cullerades de farina
all i julivert
oli de gira-sol

Elaboració
Es bull la patata. En un bol es fica la patata bullida, el bacallà esmicolat (jo ja el compro dessalat, però si és salat s'ha de dessalar 24 hores abans, canviant l'aigua dues vegades i a la nevera), els 2 ous, la farina i l'all i julivert. Es passa tot per la batedora fins que queda una pasta una mica consistent. Si us ha quedat massa líquida, afegiu-hi farina. Tasteu-ho de sal, però normalment no en necessita. En una paella amb força oli de gira-sol ben calent s'hi tira la pasta a cullerades, primer d'un costat i, quan es daura, de l'altre. Tot plegat, uns 6-7 minuts. Es treuen i es posen en una safata amb paper absorbent, perquè absorbeixen una mica d'oli. Es poden servir calentes, tèbies o fins i tot fredes. Amb pa amb tomata i una mica d'amanida és un bon sopar d'estiu.

Dolors.

5 comentaris:

  1. Tampoc he trobat "gresoleta" ni gressoleta" ni "crassoleta" ni res que s'hi assembli. D'on devíem treure el nom? Un misteri!!!
    Dolors.

    ResponElimina
  2. Ja les provaré, perquè tenen molt bona pinta i a mi sempre se m'han resistit.

    ResponElimina
  3. La meva àvia en feia, m'encantaven. Buscava una recepta amb patata, i m'ha costat perquè moltes eren amb farina de cigró. Gràcies !!

    ResponElimina
  4. La mateixa recepta de la meva baba, gràcies!

    ResponElimina
  5. A casa tambe fa molts anys en fa la mare i ara tambe nosaltres, en solem menjar per divendres sant, per cert nosaltres en diguem grassaletes

    ResponElimina