dilluns, 20 de gener del 2014

Bescuit amb cacau i sense ous

Aquesta espècie de coca de xocolata té la particularitat que es fa sense ous. De totes maneres, jo diria que el que té millor de tot és la seva esponjositat amb un deliciós gust de cacau.


Ingredients:
 200 g de farina.
150 g de sucre.
1 sobre Royal
40 g de cacau Valor en pols
125 g de llet (jo li vaig posar desnatada)
125 g d'aigua
90 g d'oli de girasol
sucre fi

Preparació:
Encendre el forn a 200º amb escalfor dalt i baix.
Posar en un bol la farina, el sucre i el Royal i barrejar bé tots aquests ingredients secs. En un altre bol posar els altres ingredients: la llet, l'aigua i l'oli, i, ben barrejats també, afegir-los al primer bol. Finalment, incorporar-hi el cacau i tornar a barrejar.
Posar la massa en un motlle i enfornar durant uns 35 minuts o fins que, punxant-lo amb una agulla, aquesta surti neta.
Deixar refredar una mica, desemmotllar i deixar refredar del tot a sobre d'una reixeta.
Quan sigui fred, posar sucre fi per sobre. El contrast entre el blanc i el negre és total.


La recepta original portava només mig sobre de Royal, però després hi afegia una culleradeta de bicarbonat. Deia que això era la causa que fos tan esponjós. Jo, la veritat, és que, com que no tenia bicarbonat, no n'hi vaig posar, però també va pujar molt i va ser boníssim.
Bon profit!

Marta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada